Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011

Ποιος κυβερνά αυτή τη χώρα;


Ερωτήματα μετά από μια συνέντευξη του κ. Άδωνι Γεωργιάδη

Του Νότη Ανανιάδη

Συνεπέστατος, στο ραντεβού του, αλλά  και ευγενέστατος, ο υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Άδωνις Γεωργιάδης, συναντήθηκε με τους Ναυτιλιακους συντάκτες την Πέμπτη το μεσημέρι. Κάτι που από μόνο του αποτελεί είδηση, τουλάχιστον για την τελευταία διετία της αλλαλούμ διοίκησης ενός υπουργείου που πότε λέγεται Ναυτιλίας, πότε Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, πότε Οικονομίας και Ναυτιλίας, πότε Ναυτιλίας και Αλιείας κλπ.


Ο κ. Γεωργιάδης ενημέρωσε τους δημοσιογράφους για τις επαφές που είχε στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής για την κρουαζιέρα στην Κωνσταντινούπολη (ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξος για την μετά το 2013 πορεία του χώρου λόγω της άρσης του καμποτάζ), για την πρόθεση της ADS Shipping (του Αμερικανικού Ναυτικού Νηογνώμονα δηλαδή) να χρηματοδοτήσει τον εξοπλισμό των ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού στην Μηχανιώνα (αλλά και για την δωρεά του 1 εκατομμυρίου ευρώ της ΕΕΕ για το ΚΕΣΕΝ), όπως επίσης και για τον αγώνα που καταβάλλεται, όπως χαρακτηριστικά είπε, για την εξασφάλιση 23 εκατομμυρίων ευρώ από ευρωπαϊκά προγράμματα για την διάλυση παλαιών αλιευτικών πλοίων.

Η γενική αίσθηση που υπάρχει είναι ότι ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης είναι ένας «ελαφρύς» πολιτικός. Από κοντά και με την επικοινωνιακή άνεση που διαθέτει, μάλλον αίρεται η αίσθηση αυτή. Τουλάχιστον είναι ειλικρινής και «καθαρός» στις διατυπώσεις του.

Μιλάει εκτός χειρογράφου για «την Τουρκία που τρέχει με χίλια, ενώ εμείς πάμε γκαζοζέν», στον τομέα της κρουαζιέρας. Προσθέτει δε πως «αν στοιχειωδώς σεβαστούμε όλοι (σ.σ. το ενδιαφέρον των πρακτόρων) θα βγάλουμε πολλά λεφτά».  Επαναλαμβάνει το αυτονόητο, δηλαδή, η χώρα να έχει αυτόνομο φορέα διοίκησης του πλουτοπαραγωγικού της τομέα που είναι η Ναυτιλία – με την μία ή με την άλλη μορφή, όπως διευκρινίζει. Ένα one stop shop φορέα για την Ναυτιλία, όπως εξηγεί. Αρνείται να τοποθετηθεί για θέματα που τυπικά ξεπερνούν τις αρμοδιότητές του. Για παράδειγμα, δεν απαντά στο γιατί το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε μια απ’ ευθείας ανάθεση ενός μεγάλου λιμένος της χώρας (όχι του Πειραιά), ενώ παραπέμπει στον πολιτικό του προϊστάμενο κ. Χρυσοχοΐδη, στο πως ορίστηκε σε κάποιο Ινστιτούτο διευθυντής, χωρίς προηγουμένως να έχει υπάρξει δημόσια προκήρυξη της θέσεως.

Γενικώς κρατά αποστάσεις από κακοτοπιές. Πλην όμως – αυτό είναι μοιραίο όταν διοικείς – κάποια στιγμή τελικά «στριμώχνεται» στην απόλυτα δημοσιογραφικά νομιμοποιημένη ερώτηση του Portnet.gr για το ποιες είναι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις παλιές άγονες (πλέον επιδοτούμενες)  γραμμές, πόσα και πότε έχουν λάβει από την επιδότηση κατά το 2011, πόσα τους οφείλονται και πότε αναμένεται να καταβληθούν τα ποσά αυτά, ενώ ο κ. Γεωργιάδης παραπέμπει ευλόγως στις υπηρεσίες του, αυτές προκλητικά αρνούνται να συνεργαστούν.

Συγκεκριμένα, ο σύμβουλος επικοινωνίας του αναλαμβάνει να μας φέρει σε επαφή με τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας του υπουργείου, κ. Λίτινα, ο τελευταίος ευγενέστατα σπεύδει να μας συνδέσει με τον αρμόδιο διευθυντή -  αξιωματικό  του Λιμενικού, και εκείνος επικαλούμενος ότι η υπηρεσία του έχει 11 άτομα λιγότερο προσωπικό, δηλώνει δημοσίως και ενώπιον των προηγουμένων, ότι ούτε την Τρίτη 13 Δεκεμβρίου, δεν είναι βέβαιος ότι θα μπορέσει να μας παράσχει τις απαιτούμενες πληροφορίες!

Μετά από αυτά, η συζήτηση που είχαμε – κυριολεκτικά καθαρά φιλολογικού περιεχομένου – και την σκοπιμότητα της ιστορικής ορθογραφίας και το πολυτονικό, ως φιλόλογοι και οι δύο, με τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη, δεν έχει καμία σημασία. Σημασία έχει να απαντηθεί το ερώτημα του τίτλου : Ποιος κυβερνά αυτήν την χώρα;


Υ.Γ. : Σημαίνων παράγων την Ναυτιλίας, στον οποίον εξέθεσα τα παραπάνω μου απάντησε λέγοντας πως η «συγκυβέρνηση» αυτή είναι η χαρά του απατεώνα. Αντέλεξα, λέγοντας πως ίσως είναι και η χαρά του μανταρίνου. Πιθανότατα, δυστυχώς, να έχουμε και οι δύο δίκιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου